.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با انتشار سندی در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:
70 سال پيش بابل جزيي از ساري بود
شمال نیوز: احداث بزرگترین مرکز اسناد ملی سه استان گلستان و سمنان و مازندران در انتظار یک قطعه زمین/ چه شده که هنوز یک ساروی نتوانسته سکوی استانداری مازندران را بگیرد؟/ ساری دیروز کجا و ساری امروز کجا!/ برخی اعضای شورا، شورای شهرداری هم هستند

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ شصت و هفتمین جلسه شورای شهر ساری شامگاه گذشته بصورت علنی و با نطق پیش از دستور مسعود مدینه آغاز و با پخش کلیپی از عملکرد سازمان عمران شهرداری ساری همراه شد که علت پخش این کلیپ را متوجه نشدیم.
رییس مرکز اسناد مازندران با حضور در جلسه شورای شهر ساری با اشاره به نامگذاری امسال بنام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: هویت هر شهر، بر مبنای فرهنگ آن شهر صورت می گیرد.
لطف الله محمدنژاد  بیان کرد: به دلیل اینکه تاکنون یک بانک اطلاعاتی مرجع وجود نداشت، لذا طلاهایی که هویت مازندران است در اختیار افراد حقیقی و حقوقی بوده  و بسیاری دیگر نیز از کشور خارج شده اند.
وی تصریح کرد: درصدد بازگشت اسناد حتی با پرداخت هزینه به این مرکز هستیم .
رییس مرکز اسناد مازندران از شورای شهر ساری، درخواست زمینی برای احداث بزرگترین مرکز اسناد ملی سه استان گلستان و سمنان و مازندران در ساری را خواستار شد.
ضمن بیان این خبر که رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی کشور پیشنهاد داده تا این مرکز در ساری احداث شود، اذعان داشت: بر اساس شنیده ها ممکن است به زودی صالح امیری از این پست جابجا شود و باید زودتر نسبت به فراهم نمودن زمین اقدام نماییم.

ساری دیروز کجا و ساری امروز کجا!
سید محمد آقامیری با طرح این مسئله که چرا رجایی و باهنر جاودانه شدند گفت: مهمترین خصیصه ی این دو بزرگوار مردمی بودن آنها بوده است.
وی با انتشار سندی مبنی بر اینکه هفتاد سال پيش بابل جزيي از ساري بود اظهار داشت: شهری که روستایی در ساری بود، امروز دومین اعتبار در سطح استان را بعد از ساری می گیرد.

چه شده که هنوز یک ساروی نتوانسته سکوی استانداری مازندران را بگیرد؟
عضو شورای شهر ساری بیان کرد: دست های پیدا و پنهانی در کار است که روز به روز از بزرگی و عظمت این شهر می کاهند.

وی با بیان اینکه اصحاب فرهیخته و سرمایه های واقعی مدیریت مرکزاستان کجا هستند، مطرح کرد: امروز بعد از 35 سال، چه شده که هنوز یک ساروی نتوانسته سکوی استانداری مازندران را بگیرد؟
آقامیری خاطرنشان کرد: در دولتی که کلید پیروزی اش در مرکز استان است، نیروی های استعدادی مدیریتی مرکز استان کجا هستند؟
وی با بیان اینکه عده ای سعی در حذف امکانات و استعدادهای بالقوه مرکز استان دارند افزود: ساری، غزه است.

همت کنیم تا ساری از غزه هم غزه تر نشود
علیجان شمشیربند با اشاره به بحث اهدای زمین جهت احداث مرکز اسناد ملی گفت: به اندازه سهم خود در این راستا همکاری خواهیم کرد.
وی ابراز کرد: :اگر اقدامات لازم را برای ساری انجام ندهیم بزودی میاندرود ادعای مرکزیت مرکز استان را خواهد نمود.
عضو شورای شهر ساری خاطرنشان ساخت: بهتر است ابتدا مشکلات داخلی خود را حل کنیم تا ساری از غزه هم غزه تر نشود.

گفتمان خود را اثباتی کنیم
سید مهدی احمدی نیز در این جلسه با بیان اینکه گفتمان ما اثباتی نیست اظهار داشت: اگر ادعا داریم ساری پیشرفت  نکرد، دلیلش چه بوده است.
وی در خصوص احداث مرکز اسناد گفت: حمایت از این مرکز یک ضرورت است تا به این واسطه ساری از غنای بیشتری برخوردار شود.

خودزنی اشکال مهم ساروی هاست
علی اکبر ذلیکانی در جلسه علنی شورای شهر ساری گفت: شهر ساری یک سر و گردن از همه شهرهای دیگر بالاتر است.
وی با بیان اینکه اشکال بزرگ ما ساروی هاست که خودزنی می کنیم، افزود: وقتی منافع شهر درمیان باشد همه باید حمایت کنند.
متاسفانه طی سال های گذشته از ظرفیت های استان استفاده نکردیم، افزود: در پایان دوره چهارم شورای، شهر ساری با هیچ شهر دیگری قابل مقایسه نخواهد بود.

تعصب ما استانی است
پرویز شعبانی دیگر عضو شورای شهر ساری ضمن تبریک روز پزشک به پزشکان گفت: تعصب ما به نسبت بالاتر از شهر بوده و تعصب ما به استان مازندران است.
وی در خصوص اهدای زمین احداث مرکز اسناد پیشنهاد داد: مرکز جدید در حال احداث مرحوم کردان  که مرکز فرهنگی هم هست در صورتی که مقدور باشد به این مرکز اختصاص داده شود.

فرامز نقیبی نیز بر راه اندازی پروژه بیمارستان مهر تاکید کرد و مشارکت و همت پزشکان خیر را خواستار شد.

برخی اعضای شورا، شورای شهرداری هم هستند
کوروش یوسفی در خصوص اهدای زمین مرکز اسناد گفت: می توان از کمک دستگاه های فرهنگی بدهکار به شهرداری در این راستا استفاده کرد.
وی با بیان اینکه سهم ما در عقب ماندگی شهرمان چقدر است، مطرح کرد: شعار دادیم که ما شورای شهریم اما با عقب نشینی از آنطرف بام افتادیم چراکه ظاهرا برخی اعضای شورا، شورای شهرداری هم هستند.
وی بازنگری عملکرد اعضای شورا نسبت به گذشته خواستارشد و افزود: انتظار می رفت در هفته دولت نظام ارزیابی در شهرداری صورت می گرفت تا با انتخاب دستگاه یا سازمان برتر، جایگاه شان تعیین شود.

محمدی کیادهی با حضور در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر ساری و در آستانه یک سالگی شورای چهارم با مثبت ارزیابی کردن شورای شهر چهارم گفت: در 64 جلسه شورای شهر تعداد 210 مصوبه شورا و 122 تذکر از سوی اعضای شورا به شهرداری صورت گرفت.
وی در خصوص ارائه آمار از افتتاح پروژه های شهر ساری در آستانه هفته دولت از سوی فرماندار ساری گفت: لیست ارائه شده شامل پروژه های دولتی در سطح شهر بوده و شامل حال شهرداری ها نمی شود لذا شهرداری ساری را در این لیست غایب فرض نکنید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهرام اطاقسرایی 2 شهريور 1393
باسلام خدمت اعضای شورای شهرساری شمابزرکواران دنبال ابادی وعمرانی شهر خود هستید یادنبال بابل ساری متاسفانه متاسفانه الان کارشوراتوشهر ساری عوض شده اعضای شهر احتمالا خودشو در اندازه وزارت کشور میداند که نسخه قدیمی رومی کند صحبت هفتاد سال پیش می کند اقایان بزرگوار ترکیه تاجیکستان افغانستان خیلی کشورهای دیکرروزی جز ایران بودن اما متاسفانه باید تاسف خورد برای اقایان زمان ان دوره که شاید باحرفهای خود راقانع می کردن مثلا الان که ساری فرودگاه ندارد اسرم خودش مستقل داره میشه فرداروزی تبدیل به یک شهرستان میشه فرداروزی شورای ساری سندرو می کند چون داداش پایه شورا گجکیه داره میره بالا قدیمها مثل خوبی میزنند هرکسی رابهر ه کاری ساختن ساختن چراشهرهای دیکر استان دنبال حل مشکل مردم شهر خود هستن اما شورای ساری دنبال نخود سیاه هستن پس قابل توجه اساتید بزرگوار شجاعی دامادی برید میانکاله گرگان حل وفصل کنید استاندار سمنان لطفا برید اب دریا از مازندران بیاورید لطفا چون فرااستانی عمل می کنیم عمو برو از شهردارت حمایت کن برو دنبال چاره که بارون اومده شهرت اب نکیره نکاه فرااستانی چه حرفها حاجی تکه کلام رابه شما نگوییم برو عمو شهرت جای پارک ماشین نداره سرویس بهداشتی نداره نگاه فرااستانی دارم جمع کن کاسه گوزتو برام ساری بابل می کنه امسال شما ها هستن تفرقه ایجاد می کنند مردم شمارو بیشتر میشناسند بهتره
پاسخ ها به این نظر
عباس 3 شهريور 1393
کاملا با آقا شهرام موافقم
امید از بابل 2 شهريور 1393
70 سال پیش شهر بزرگ بارفروش وجود داشت نه دهات کوچک ساری
پاسخ ها به این نظر
محمود 4 شهريور 1393
تو هم پرت گفتی
ساری پایتخت بهار نارنج ایران 2 شهريور 1393
با درود به همگی....خوب اینو همه میدونستیم بارفروش ده جزیی از ساری بود....واقعا این حرفا یعنی چی؟ما مشکل دیگه ای نداریم؟نمایندهای شورا با هم مشکل دارین وچند دسته هستن...نمایندهای ما به فکر روستاهای خودشون هستن اقای شجاعی به فکر کیاسر هستش و دامادی هم به فکر هولار و دهاتشون.هچکس به درد ما سارویها نمیخوره و ساری شده عین یه دهات به جای اینکه مرکز استان از همه شهرها پیشترفته تر باشه از همشون عقب افتاده تره استاندار هم به فکر بابله....وقتی میبینه نمایندهای ساری هیچ اتحادی با هم ندارن دیگران هم از فرصتهای مرکز استان سو استفاده میکنن....هر شهری واسمون شاخ میشه...غرب استانیها میگن سارویها بودجه هامونو بالا میکشن....شهرهای دیگه هم ادعاهای متفاوت دارن...اومدن میاندورود واسه خودشون بنا کردن تا مرکز استانو نابود کنن...کلی کارخونه زمبنهای مرغوب از همه مسخره تر فرودگاه ساریو ارث پدریشون میدونن....مخابرات و چنتا اداره کل تو شهرستانهای دیگه چیکار میکنه؟؟؟؟؟؟؟نمایشگاه بین المللی تو قائم شهر چیکار میکنه؟کدوم مرکز استان همچپن شرایطی مثل ساری داره؟این از ندونم کاریهای شورا فرماندار و نماینده هست چرا واحدی میاندوری عوض نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با این مشکلات شهرهای دیگه به خودشون اجازه میدن سو استفاده کنن....ما پیشترفتو برای همه شهرهای استان میخوایم و ابادی همه شهرهای مازندران ارزوی و باعث سربلندی ماست ولی این حق مرکز استان نیست و باید نمایندها فرماندار اعضای شورا شهردار همه با هم متحد باشن تا ساری به جایگاه واقعیش برسه.....با ارزوی مازندران سربلند واباد و مرکز استانه پیشترفته....زنده باد مازندران و مازندرانی وساری و ساروی.
غلامي بابل 2 شهريور 1393
باسلام اعضا محترم شوراي شهرساري.شما بجاي اينکه بابلي وساروي کنين برين توسطح شهرمشکلات ترافيکي مردم حل کنين.شما توهرکجاي ايران برين بهترين پست ها روبابلي ها دارن پس بحث الکي نکنين.شما هايي،که هرکدوم براشوراشهرشدن چندصدميليون خرج کردين چه انتظاري براي پيشرفت ساري و پست گرفتن ساروي ها دارين؟؟؟
نا شناس 3 شهريور 1393
ولله تا آنجا که خواندیم بابل مرکز استان در زمام محمد حسن قاجار پدر آغا محمدخان بود که چون بابلی ها با او خوب نبودند اون بعد از رسیدن به حکومت مرکز را از بابل به ساری برد در ضمن هیچ عقل سلیمی اینو باور می کنه که بابل 70 سال قبل یک روستا بوده ای بابا ول کنید این چرت و پرت ها را واقعا درگیر چه مسئله مهمی شدید
پاسخ ها به این نظر
م .س 5 شهريور 1393
چرا تاريح رو دستكاري ميكني خجالت داره حداقل دروغ نگيد
حسين 3 شهريور 1393
جناب اقاي اقاميري بزرگوار
ارائه اسناد اينچنيني در جلسات شوراي شهر نشان از اتلاف وقت شوراست يعني شوراي شهر ساري كاري جز بيهوده كاري ندارد
جناب برادر مهم نيست كه بابل جزئي از ساري است مهم اينه كه همه ما جزئي از مازندران هستيم
با نگاه افراد كوته فكري چون شما وضعيت پيشرفت استان همچنين مي شود.
جناب استاد مهم نيست كه بابل جزئي از ساري بود مهم اينه كه بابليها همت داشتن و ....الان سه برابر ساري هستن و ...
پس بيهوده قصه نخور برادر به فكر پيشرفت شهرت باش
راستي بهار نارنج تقلبي را هم يادتون باشه
mahdi 3 شهريور 1393
بيچاره ها گناه دارن از بچگي با عقده اي به اسم بابل بزرگ شدن....
نا شناس 3 شهريور 1393
با این سند کلی خندیدیم. مرد حسابی کمی سواد و مطالعه تاریخی نشان میدهد که بابل و ساری 1500 سال دو شهر بزرگ و مستقل بوده اند و کدام عقل سلیمی باور میکند بابل که مامطیر بزرگ و بعد ها بارفروش مرکز تجارت مازندران بود روستایی از حومه ساری بوده است . ببخشید شورای شهر ساری عقده حقارت خود را طور دیگری نشان دهد نه اینکه اسنادی را نشان دهد که مرغ پخته هم خنده اش میگیرد . میدانم پیامم را منتشر نمی کنید اما از برای سایت شما متاسفم که تریبون شورای شهر ساری شده است . لطفا با فکر و مطالعه اظهار نظر کنید .
حسن 3 شهريور 1393
باسلام واحترام
میزان حال است نه گذشته.ما رضایت داریم از اینکه سارویها با این جور کارها خودشان را مشغول می کنند وخوش
.ضمنا"در همان اسناد ببینید که آمده بندپی که الان به دوبخش تبدیل شده،آمل -نور و بابلسر به بابل ملحق شدند ومتعلق به بابل بودند.
واقعا" ساروی ها تو شورای شهر ساری دنبال این جریانات هستند.
عباس 3 شهريور 1393
ناسیونالیست های افراطی !!! واقعا جای تاسف هست پس از هفتاد سال هنوز دنبال نبش قبر هستید اگر عرضه دارید همین مقدار شهر ساری را آٍباد کنید؟؟
نا شناس 3 شهريور 1393
البته حرف اعضای شورای شهرکاملادرسته واین مشکل توی چندتااستان هست که حق مرکزاستان روشهرهای دیگه استان می خورند.واین به خاطرزدوبندهای سیاسیه بابل یک شهربسته است که به دریاراه نداره سطح آب هم دراونجابالاست برای ساخت مشکل داره مشکل دفع زباله داره و...والبته بین دوشهربزرگ وقدیمی استان یعنی آمل وبابل قرارگرفته .ولی باهمه این حرفهاتوهین به هرهموطنی درست نیست همه بایدبه انتصابات مغرضانه واتوبوسی اعتراض کنیم بایستی طرفدارشایسته سالاری باشیم.مطمئن باشیدکه مردم شهرهم پشت سرحرف حق هستند.امکان نداره تمام افرادشایسته ولایق ازدوشهربابل وبهشهرباشندهمانطوری که رییس سازمان جهادازبابل انتخاب شدوشایسته هم بود درادارات وسازمانهای دیگه هم ازافرادتواناوقابل اعتماداستفاده بشه
علیرضا 3 شهريور 1393
فقط باید گفت که متاسفیم برای شورای شهر بی سواد و شمال نیوز ....... یکم فکر و استفده از اون عقل خدادادی بد نیست...برید شهرتون و دریابید .دنبال چی هستین اخه بیچاره ها .استاندار ساروی نداشتیم یعنی به مردمتون فحش دادید که خنگ و بی لیاقتن! نه اقایون باسواد مردم ساری مردم شریفی هستن اما برای پست استانداری گزینه خوبی رو نشده بود .اگرم تا امروز به مازندران میبالیم به اینهمه پیشرفت مدیون همون مردم زحمت کش هستیم. انصاف داشته باشیم و بینا.کور شدین رفت.خاک تو سر شورای شهر ساری.شمال نیوز حواست جمع باشه کجا مطلب میزنی ...
شهروندساروی 3 شهريور 1393
بابا تو هنوز شهرت رو نمیشناسی بابا اونی که تو ساری بوده هنوز هم هست اون دروازه بابل هستش که یه قسمت از ساری هستتو اصلا شهرت رو نمیشناسی که آب میاد تو خانه های شهروندان ساروی برو جمع کن هیکلت رو بی سواد
نا شناس 4 شهريور 1393
شوراي شهر ساري انگار خيلي بيكاره چسبيده به اين جور مسائل؟؟؟؟ خوابتون نگيره از بيكاري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس 4 شهريور 1393

مردم ساری چه کسانی را انتخاب کردند؟واقعا اینها در حدو اندازه ساری اند .
تنها چیزی که برایشان مهم نیست آبادانی ساری است . مردمی که با پول ، نناهارو شام و پول و...به اینها رای دادید تحویل بگیرید .آقای شمشیربند میاندرود و گهرباران همیشه بزرگ و سربلند بوده تو بفکر خودت باش .
میاندرودی 4 شهريور 1393

آقای شمشیر بند به شعور میاندرودی ها و گهرباران توهین نکن این دومین باری است ادبیات صحبتتان مناسب جایگاهتان نیست که چنین جسارتی می کنی دور بعدی هم هست
نا شناس 4 شهريور 1393
یک تیم عوام فریب اختیار شهر را در دست گرفتند یکی مثل عبوری را بزرگ میکنند شهردار میکنند پشت سر او با انتخابات مسئله دار به شورای شهر میروند در درون شورا اراجیف میگویند و همه لگزوز سوار میشوند و سرمایه دار و مردم در بدبختیهای این شهر غرق میشوند این است حال و روز امروز شهرم
حقگو-متعصب مازرونی 4 شهريور 1393
هم استانی عزیز اینقدر ساری و بابل و آمل نکنین- باور هاکن اکه تاریخ بخوندسبوئین- اینجه مره آقای اسلامی کمک هاکنه- تاریخ سوادکوه از این شهرها بالاتره که مرکز حکومتی بیه و تا کجه. کجه دیگر استانها هم جزوه این ولایت بیئه پس سوادکوهی هم بیه بوه ساری-بابل -آمل چتی بیه-هرچند که با وجود آیت ا...نظری و استاندار بابلی....ساری شه جزوه این شهرستانها هسه-شه بنویشته که بابلسر- نور-آمل و.....جزوه بابل بینه اسا سند رو کنده -آقایی که در شورای شهر ساری دری-وسه.وسه - ته ره خدا بورین مردم کار ره برسین که چه گرفتاریهایی دارنه---همین این شهرو اون شهر هاکردمی -انده عقب درمبی....حاج عباس جان ته خنا بدون حتما درج هاکن تا هر گز شه استان ره انده ضعیف ندونیم -اما که اینجوری کمبی.وای بحال دیگر استانها راجع به امه استان خانه چی فکر هاکنن....آقای .......شورای ساری جای این حرف بزوئن بیه -ته شه بئو ....هه-دیگه تکرار نکن.از بس بعوتمی این کارها ره نکنین دیگه امه زبون می در بمو....بابا تموم مردم مازرون اتانه-تمام- گلوگاه تا رامسر....وسلام-مازندرون-مازندرون-مازندرون-بهشته-بهشت اگه تمومش نکنیم با این بازیها....
م.ه 4 شهريور 1393
آقاي مدير محترم سايت كه نام و نشانتان را نميدانم.
در درج نظرات مردم عادل نيستيد!!!چرا كامنت بنده را كه دو بار برايتان ارسال كردم در ذيل خبر درج نكرده ايد.از يك خبرگزاري منطقه اي كه ادعاي تراز اولي دارد و آرزوي قلبي ما نيز همين است اين بي عدالتي بعيد بنظر ميرسد.والسلام
مرادیان 4 شهريور 1393
من از بیگانگان هرگز ننالم ، که با من هرچه کرد آن بابلی کرد . .
باور کنید بابلی ها دارند حق تمامی مردمان استان را میخورند و یک لیوان آب خنک هم روش
تو تمامی ادارات ، ارگان ها ، دانشگاه ها و غیره سراسر استان که میری از مدیریت گرفته تا رئیس دفتر و معاونین و کارمند اکثرا بابلی هستند و این یعنی نادیده گرفتن دیگر شهر های استان
من منکر توانایی و عرضه و پشتکار بابلی ها نمیشم ولی این حق دیگر شهرهاست که حداقل در ادارات شهر خودشان مشغول باشند
آقایان محترم مسئول سایت خواهشآ سانسور و حذف نکنید
حسین 4 شهريور 1393
لطف کنید با استانها رقابت داشته تابا شهرهای همجوار من که ساکن ساری هستم واهل ساری هیچ مشکلی نمی بینم وای به حالت شمال نیوز-اسمت سایتت را بزارساری نیوز
علي 3 شهريور 1393
واقعاً براي اين فرد، شورا متاسفيم. تعجب مي کنم چطور مردم ساري به اين شخص راي دادن که دنبال اينجور مسائل است.
نا شناس 3 شهريور 1393
واقعا خجالت آور بود اظهارات بسیار سخیف این عضو شورای شهر ساری که باعث سرافکندگی مردم فهیم ساری شد.ما متاسفیم که این آقا را متولی عمران و آبادانی ومدیریت شهرمان کرده ایم.ایشان دغدغه این را دارند که چرا یک ساروی استاندار نشده است دیگر نمی گوید یک استاندار برای اعتلای استان چه باید بکند!!!حتما ایشان از دکترای الکی هم از یک دانشگاه الکی را با خود یدک میکشد!!1
محمود شربتیان 4 شهريور 1393
... و متاسفم برای شما که تریبون اینها شده اید و حتی جرات نمایش نظرات مخالف را هم ندارید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.